Offline digital

O, da – postoji i OFLAJN deo digitalnog marketinga!

Neupućenima može da zvuči kontradiktorno da je bilo šta digitalno dostupno i oflajn, jer je digitalni marketing obično povezan sa internetom i većina misli da je u njemu sve stalno onlajn.

Oflajn digitalni marketing obuhvata sve vrste marketinških aktivnosti koje koriste digitalne tehnologije, ali ne zahtevaju internet vezu, to jest ne moraju da budu onlajn.

Preciznije rečeno: iz ugla korisnika, za oflajn digitalni marketing internet veza nije potrebna da bi se doprlo do njega.

PRIMERI OFLAJN DIGITALNOG MARKETINGA:

1. Digitalna promotivna sredstva u javnom prostoru (DOOH – Digital out of home)

Digitalna promotivna sredstva u javnom prostoru su razne vrste digitalnih reklamnih ekrana na ulicama, u i na prevoznim sredstvima i objektima, u javnim objektima i na prodajnim mestima. A u DOOH spadaju:

  • Digitalni bilbordi, koji na svojim digitalnim ekranima prikazuju oglase, ali ne zahtevaju stalnu internet vezu, već se sadržaj na njima povremeno ažurira na druge načine.
  • Digitalni kiosci su interaktivni kiosci u tržnim centrima, na aerodromima i drugim javnim mestima, koji omogućavaju korisnicima da pregledaju informacije ili obave kupovinu, a ne zahtevaju stalnu internet vezu.
  • Digitalna signalizacija (Digital signage) u prodavnicama koristi digitalne ekrane za promociju proizvoda ili specijalnih ponuda. Obično koriste unapred učitane sadržaje koji se ne ažuriraju u realnom vremenu putem interneta.

2. Offline deo mobilnog marketinga

Mobilni uređaji (pametni telefoni i tableti) koriste internet vezu za mnoge operacije u okviru mobilnog marketinga, ali ne i za sledeće:

  • SMS oglašavanje je zasnovano na klasičnom servisu mobilne telefonije, kome ne treba internet veza. Možete u SMS poruci da dobijete i link za odlazak na neki veb-sajt, ali to je već neka druga priča… Isti je slučaj i sa SMS plaćanjem, koje se tarifira preko računa mobilnog operatora.
  • Lokacijski marketing (Location-based marketing), naziva se još i Geomarketing – Geolokacijski marketing, i zasnovan je na geografskoj lokaciji mobilnih uređaja, koja se određuje putem GPS-a ili triangulacijom baznih stanica mobilne telefonije.
  • Blutut (Bluetooth) i NFC (Near Field Communication) su mobilne tehnologije koje ne zahtevaju internet vezu, jer rade na osnovu međusobnih signala između mobilnog uređaja i prodajne lokacije. Služe za povezivanje, prenos promotivnih poruka i podataka, kao i za beskontaktno plaćanje.
  • Neke mobilne aplikacije mogu da funkcionišu i oflajn, pružajući korisnicima pristup informacijama, vodičima, igrama ili drugim sadržajima.
  • QR kodovi služe za povezivanje oflajn i onlajn sveta, te se koriste na štampanim materijalima kao što su plakati, brošure, vizit karte ili ambalaža proizvoda. Skeniranjem QR kodova pomoću mobilnih uređaja, na oflajn način, preuzimaju se podaci i informacije, koji tek potom mogu da služe i za odlazak ne veb-lokacije.

3. Digitalni promotivni materijali

Distribucija promotivnih materijala, poput brošura, video sadržaja ili drugih datoteka putem USB memorija, CD-a, DVD-a i drugih nosača digitalnih podataka.

Svi nabrojani primeri koriste digitalne tehnologije u marketinške svrhe, ali se primenjuju u ofljan-svetu, bez potrebe za internet vezom u trenutku interakcije sa korisnicima.

BUDITE U TOKU

Pretplatite se na naš besplatni e-bilten.