DA NE BUDE RASKORAKA SA STRATEGIJOM
Objedinjeno sagledavanje komunikacionih potreba i optimizacija prisustva na digitalnim kanalima.
Da li vaša kompanija digitalno komunicira u pravom skladu s digitalnim vremenom u kojem živimo?
Da li ste digitalnu poslovnu komunikaciju u marketingu i odnosima s javnošću potpuno i dosledno primenili – i interno i eksterno, usklađeno s kompanijskim mogućnostima i potrebama, ali i potrebama i očekivanjima (potencijalnih) klijenata?
Neretko se u Srbiji dešava da čak i velike i tehnološki napredne firme, baš u digitalnoj komunikaciji, ne sprovode osnovna digitalna rešenja, iako nisu ni skupa ni složena za uvođenje u redovno poslovanje.
Digitalni konsalting u oblasti poslovne komunikacije je usluga savetovanja kompanija i institucija kako da primenom digitalnih tehnologija, alata i strategija razviju ili unaprede svoje interne i eksterne digitalne kanale komunikacije i produkciju digitalnog sadržaja, a radi ostvarivanja konkurentske prednosti i poslovnih ciljeva u digitalnom okruženju tržišta i/ili najšire javnosti. Obuhvata poslove savetovanja za aktivnosti marketinga i odnosa s javnošću u digitalnom svetu, kroz objedinjeno sagledavanje svih komunikacionih potreba, s ciljem optimizacije digitalnih komunikacionih procesa i povećavanja njihovog učinka.
Digitalni konsultant u oblasti poslovne komunikacije je profesionalac u oblasti marketinga i odnosa s javnošću, koji ima stručno znanje o digitalnim tehnologijama, praktične veštine i dugogodišnje iskustvo njihove primene u kompanijama i institucijama. On je most između poslovnih ciljeva i digitalnih rešenja. Digitalni konsultant postoji da biste uživali u digitalnom redu, uz ukidanje nedigitalnog haosa.
BLOG PREPORUKA
Konsalting za eksternu komunikaciju s korisnicima preko digitalnih kanala.
Usluge digitalnog konsaltinga za komunikaciju
Kako da vaša kompanija ili institucija koristi digitalne tehnologije za personalizovanu i dvosmernu digitalnu komunikaciju s postojećim i potencijalnim klijentima/korisnicima, za digitalni marketing i digitalne odnose s javnošću?
Sledi 10 uobičajenih tačaka u kojima se vidi uloga digitalnog konsaltinga:
Digitalni konsultant za poslovnu komunikaciju
Posao digitalnog konsultanta za poslovnu komunikaciju zahteva multidisciplinarni pristup, širok spektar poslovnih znanja, visok nivo stručnosti i godine iskustva u različitim oblastima. On je stručnjak koji pomaže kompanijama i organizacijama da efikasno koriste digitalne tehnologije kako bi unapredile svoje poslovanje i digitalnu komunikaciju.
Zato digitalni konsultant mora da ima sledeće SPOSOBNOSTI:
- Tehnološko znanje
Razumevanje digitalnih tehnologija, platformi i alata, i njihove primene za efikasnu internu i eksternu digitalnu komunikaciju.
- Komunikacione veštine
Jasna i efikasna komunikacija sa klijentima, posebno sposobnost da se digitalna tehnologija i njena primena objasni na jednostavan i razumljiv način svakome.
- Digitalni marketing
Pored internet marketinga, koji se tiče samo veb-sajtova i društvenih medija (SEO, SMO, SEM, SMM, E-mail marketing, Content marketing, E-trgovina…), podrazumeva stručnost i za druge oblasti digitalnog marketinga (DOOH, IoT, Offline digital…), kao i za izradu i sprovođenje strategija digitalnog marketinga. Detaljnije u blog objavi: Digitalni marketing
- Digitalni odnosi s javnošću
Struktuirano znanje i izuzetna upućenost u digitalne kanale i taktike digitalne komunikacije potrebne za odnose sa eksternim i internim javnostima, naročito u slučajevima krizne komunikacije. Detaljnije u blog objavi: Digitalni PR
- Data literacy (Podacijska pismenost)
Znanja i veštine potrebne za rad s podacima radi njihovog optimalnog prikuplјanja, analitike podataka, upravlјanja podacima, vizuelizacije podataka, komunikaciju i distribuciju podataka, razumevanje podataka i ispravno korišćenje podataka za donošenje poslovnih i drugih odluka.
- Rešavalac problema
Identifikuje potrebe i probleme, rešava konceptualne probleme i situacije u digitalnom okruženju, koristi digitalne alate da unapređuje procese i proizvode ili usluge kompanije, ide u korak s digitalnom evolucijom.
- Upravljačke sposobnosti
Veštine organizacije i vođenja projekata, uključujući vođenje komunuikacionih timova i upravljanje resursima.
- Poslovna znanja
Poznavanje poslovnih modela i strategija koje omogućavaju prepoznavanje najboljih digitalnih rešenja za specifične potrebe klijenta.
Primer benefita od angažmana digitalnog konsultanta

KAKO DA NARUČIOCA NE BOLI GLAVA (a ni novčanik) OD IZRADE NOVOG KOMPANIJSKOG VEB-SAJTA?
Bez obzira da li pravite potpuno novi veb-sajt ili „samo“ rekonstruišete stari, iskusan digitalni konsultant je čovek koji treba da vas spasi od 10 uobičajenih opasnosti:
- Pogrešnog Projektnog zadatka, jer sveobuhvatno sagledava svrhu veb-sajta i bitne zahteve vezane za koncept, sadržaj, dizajn i programiranje;
- Nedefinisanih ugovornih odnosa, jer sve bitne elemente (domen, hosting, izrada, održavanje…) definiše unapred;
- Beskrajnog kašnjenja pri puštanju novog veb-sajta u rad, jer iskustveno ume realno da planira faze njegove izrade;
- Izbora nepouzdanih proizvođača veb-sajta, jer ukazuje na ispraznu slatkorečivost ili amaterski nisku cenu;
- Skrivenih naknadnih troškova izrade veb-sajta, jer to neki proizvođači ne vide ili namerno sakrivaju;
- Problema sa internet identitetom, jer odlično poznaje tematiku internet domena;
- Bezbednosnih propusta na veb-sajtu, jer ima duboko znanje o sajber bezbednosti;
- Kršenja zakona u oblasti e-trgovine i/ili autorskih prava, jer ima i pravno znanje u oblasti digitalne komunikacije;
- Nerazumevanja s proizvođačima veb-sajta, jer uspešno „prevodi“ sa srpskog na „dizajnerski“ i/ili „inženjerski“ jezik;
- Javnog blamiranja nakon puštanja veb-sajta, jer detaljno proverava sve na radnoj lokaciji, pre javnog objavljivanja.
Nakon četvrt veka iskustva u veb-produkciji i sa preko 25 osvojenih priznanja za najveće domaće projekte na internetu, znamo zašto tih 10 potencijalnih problema prete svakom novom veb-sajtu.
Okvirni cenovnik usluga digitalnog konsaltinga
(finalna cena zavisi od obima i složenosti ugovorenih poslova)
Digitalni konsalting: Mesečni paušal
- Ugovorni angažman minimum 12 meseci, do 8 radnih dana mesečno u zbiru.
Digitalni konsalting: Projektni angažman
- Definiše se Ugovorom o konsaltingu za konkretan komunikacioni projekat.
Digitalni konsalting: Dnevni angažman
- Jednokratni i povremeni poslovi, koji nisu mesečni paušal ili projektni angažman.
- Simpatično vam je ono što smo već radili za druge.
- Preporučio nas je neko kome verujete.
- Čuli ste da smo specijalizovani baš za ono što vas trenutno muči.
- Želite nove, sveže, originalne ideje.
- Potrebno vam je još informacija da biste se odlučili za nas.
Šta ste odlučili, saznaćemo ako nam pišete.
- Mnogo vas nervira ta agencija s kojom već radite. Baš.
- Ma, OK je ta agencija s kojom radite, ali preeeskupi su…
- OK je ta agencija s kojom radite, ali su površni i ne udubljuju se u vaše probleme…
- Gazda agencije s kojom radite je super (znate se godinama), ali dao je nekim pripravnicima da se bave s vama, jer one iskusne saradnike čuva za skuplje klijente.
- Nikad niste radili sa agencijom, a shvatili ste zašto bi to bilo dobro, te se sad pitate kako da odaberete s kim ćete da sarađujete.
Biće vam lakše ako nam to napišete!
- Konkurenciju nemate, imate monopol na tržištu.
- Nisu vam potrebni novi klijenti.
- Postojeći klijenti će doživotno da vas obožavaju.
- Vašem promotivnom nastupu ne treba osveženje, ostaće zauvek isti.
- Skupljate tuđe ideje naokolo, a onda ih sami realizujete.
Hmmm… ubedite nas da je tako! Pišite nam!