Korisnički servis / Kontakt centar

Konsalting za eksternu komunikaciju s korisnicima preko digitalnih kanala

Mnoge IT kompanije, kao i klijenti koji koriste njihove KORISNIČKE SERVISE / KONTAKT CENTRE, iskustveno prepoznaju uobičajene probleme upravo u netehničkim aspektima svakodnevne front-end komunikacije s korisnicima.

Većini kompanija odgovarao bi outsourcing stručnjaka za sadržaj, da bi na profesionalan način uobličili brojne vrste pisane i/ili govorne komunikacije koju s postojećim i potencijalnim klijentima obavljaju zaposleni agenti i/ili robotizovani sistemi. Tako bi bila znatno unapređena komunikacija i smanjeni problemi korisničkog servisa kroz sve njegove kanale: pozivni centar, tehnička podrška, (post)prodajna podrška, korisnički portal, korisnička mobilna aplikacija, sistemske poruke, baza znanja, AI četbotovi… Nije dovoljno da se samo kupi i primeni tehnologija za back-end. Presudno je kako se ona komunikaciono primenjuje u front-end kontaktu.

Potreban je neko ko je izvan obe kompanije:

  • i kompanije koja programira i dizajnira rešenje
  • i kompanije za koju se to rešenje radi

… dakle, neko ko može da se realno postavi u ulogu korisnika / potrošača / kupca, a da je pri tom stručan za oblast komunikacije, uz dovoljno razumevanje digitalne tehnologije, kako bi uradio detaljnu analizu i pružio stručne savete za komunikaciona unapređivanja.

Iskustva korisnika i klijenata s tom vrstom komunikacije su neretko veoma loša, ne samo u Srbiji. To nije zbog tehnike, već zbog (pogrešnog) sadržaja koji im se (ne) saopštava, jer sadržaj često ume da bude nepotpun, nejasan, neažuran, nepravovremen, nepersonalizovan, neprilagođen, nepovezan, nedosledan, nesređen, nepismen, nelokalizovan

Problemi u Korisničkom servisu...

10 najčešćih problema u komunikaciji korisničkih servisa / kontakt centara

Naše onlajn istraživanje o problemima koje su korisnici i klijenti imali sa tehničkom ili postprodajnom podrškom u IKT kompanijama, ili u kompanijama kojima su te IKT kompanije realizovale pozivne centre i druge oblike podrške, dalo je rezultat u vidu 10 najčešćih problema (uglavnom sadržajne prirode):

  1. Nejasna i/ili nerazumljiva komunikacija
  • Previše tehničkog žargona, koji korisnici ne poznaju i ne razumeju
  • Previše složene informacije, bez truda da se tehnološka kompleksnost pojednostavi
  1. Nedostatak personalizacije i lokalizacije
  • Isti generički odgovori za sve, tj. komunikacija neprilagođena razlikama u nivou znanja korisnika
  • Nepoznavanje i/ili nerazumevanje problema korisnika
  • Nerazlikovanje specifičnosti B2C i B2B korisnika
  • Nepotrebno korišćenje engleskih izraza, čak i tamo gde postoje svima poznati srpski pojmovi
  1. Neprofesionalno obrađene informacije
  • Nepotrebno preobimni tekstovi, sa mnogo redundantnosti, troše vreme i zbunjuju korisnike
  • Loše struktuirani odgovori, bez postojanja hiperveza sa srodnim temama
  • Jezički i pravopisno neobrađene informacije, pune slovnih i logičkih grešaka
  1. Otežan pristup bitnim informacijama
  • Nepostojanje centralizovanih resursa za rešavanje problema (npr. baze znanja, FAQ odeljak…)
  • Loš korisnički interfejs digitalnih platformi (npr. loša navigacija, bez opcije za pretragu…)
  1. Neoptimizovani komunikacioni kanali
  • Preopterećenost kanala, što izaziva odloženo reagovanje na upite i probleme korisnika
  • Nepostojanje svekanalnog pristupa, što onemogućava korisnike da brže dobiju odgovor ili da o trenutnim problemima odmah saznaju odgovor na direktan način (veb-sajt, društveni mediji…)
  1. Nestručnost i/ili neinformisanost osoblja
  • Nedovoljno obučeni zaposleni nisu u stanju da pruže kvalitetnu podršku ili tačne informacije
  • Neadekvatna podrška, pružanjem odgovora koji ne rešavaju problem ili su promašili temu
  • Neljubaznost, nezainteresovanost ili nedostatak empatije prema problemima korisnika
  1. Loša interna komunikacija u kompaniji
  • Neusaglašenost između sektora kompanije, može da izazove kontradiktorne informacije koje korisnici dobijaju
  1. Nedostatak povratnih informacija
  • Nepostojanje kanala komunikacije za povratne informacije od korisnika
  • Ignorisanje korisničkih povratnih informacija ili ne preduzimanje promene na osnovu njih
  1. Nedovoljna proaktivnost ka korisnicima
  • Izostanak prevovremenog i profesionalnog reagovanja kompanije na trenutne ili potencijalne probleme
  • Nedostatak informisanja korisnika o bitnim promenama koje su se desile u kompaniji
  1. Nedostatak poverenja u informacije i kompaniju
  • Kada korisnici naiđu na nepismene, poluprevedene, haotične, neprofesionalne, nepotpune i neažurne tekstove na veb-lokacijama kompanije
  • Kada ne postoje jasni, precizni i zakonski obavezni dokumenti (Politika privatnosti, Uslovi korišćenja, Podaci o kompaniji, procedure prijavljivanja i rešavanja problema…)
  • Nedostatak transparentnosti informacija o promenama, procesima i politikama kompanije

Rešenja problema su komunikacione, a ne tehničke prirode

Briga o ovoj bitnoj vrsti eksterne komunikacije, naročito iz ugla logike, jezika, pravopisa, primerenosti i ažurnosti, obično je poslednja na listi prioriteta, jer „… nemamo vremena…“, „… ima hitnijih stvari…“, „… nema ko time da se bavi…“, „… to ćemo na kraju projekta…“. A potencijalna poslovna šteta i javna bruka mogu da budu ogromne, jer kupci / potrošači / korisnici / klijenti danas imaju i zakonske i tehničke mogućnosti da svima obznane svoje nezadovoljstvo.

Tada problem onda više nije IT, nego PR prirode. Da se odmah razmišljalo o PR-u, to jest o profesionalnom pristupu eksternim odnosima s javnošću, mnogi problemi bili bi u startu izbegnuti. BITNO: To ne može da rešava generativna AI, jer to prevazilazi njene mogućnosti.

Većina nabrojanih problema ima veze sa rečima / tekstovima / načinima obraćanja, a o tome u kompanijama obično nema ko da vodi računa na stručan način. Potrebno je da neko izvan kompanije sagleda ono što kompanija želi da kaže korisnicima i klijentima, a onda da to obradi na način koji je razumljiv i prijatan toj najbitnijoj eksternoj javnosti (iz ugla odnosa s javnošću), to jest najbitnijoj ciljnog grupi (iz ugla marketinga).

Srećom, postoji agencija koja time može i ume da se bavi, uz istovremeno poznavanje i digitalne tehnologije i odnosa s javnošću. Agencija AgitPROP nudi rešenja za uobičajene probleme u eksternoj komunikaciji s korisnicima i klijentima, a koji ne spadaju u tehničke probleme, već u eksterne (ponekad i interne) odnose s javnošću domaćih kompanija.

Osvojili više od 30 strukovnih priznanja za 30 godina

Većina nagrada je za projekte digitalnog sadržaja u oblasti marketinga i PR-a

Izbor naših najvećih klijenata tokom tri decenije

Radili smo za velike kompanije, nacionalne institucije i bitne organizacije

14 rešenja za bolju komunikaciju s korisnicima i klijentima

U dosadašnoj višedecenijskoj praksi rada s velikim kompanijama, nacionalnim institucijama i bitnim organizacijama u Srbiji, sazrela su naša saznanja o mogućim rešenjima u ovoj oblasti.

A. STRATEŠKA REŠENJA koje pružamo kompanijama i institucijama:

  • Izrada Strategije komunikacije
  • Revizija trenutnog stanja eksterne komunikacije, kroz sve postojeće kanale komunikacije, i identifikacija ključnih oblasti za poboljšanje
  • Uspostavljanje protokola za komunikaciju s korisnicima
  • Uspostavljanje proaktivne i otvorene dvosmerne komunikacije
  • Poboljšanje korisničkog iskustva (UX) i korisničkog interfejsa (UI) digitalnih korisničkih platformi (veb-sajtovi, aplikacije, onlajn-zajednice…)
  • Konsalting oko izbora i implementacije softverskih rešenja (CRM, CXM, AI, Omnichannel…)
  • Izrada Plana krizne komunikacije (za posebno osetljive delatnosti)

B. POJEDINAČNA REŠENJA koje pružamo kompanijama i institucijama:

  • Unapređivanje sadržaja, dizajna i funkcionalnosti sistemskih / automatskih poruka
  • Tehničko pisanje u oblasti digitalnih tehnologija (korisnička uputstva, edukaciona literatura, pojmovnici, rečnici…)
  • Tekstovi za tehničke i pravne strane veb-lokacija (FAQ, ToS, Privacy…)
  • Kopirajterski poslovi (obaveštenja, veb-strane, odredišne strane, infografike…)
  • Lokalizacija za srpski jezik uvezenih stranih digitalnih rešenja
  • Testiranja digitalnih rešenja (Quality Assurance, Beta, User Acceptance)
  • Mentorstvo u oblasti komunikacije za nosioce ključnih funkcija i njihove saradnike

BUDITE U TOKU

Pretplatite se na naš besplatan e-bilten.