DA NE BUDE RASKORAKA SA STRATEGIJOM
Objedinjeno sagledavanje komunikacionih potreba i optimizacija prisustva na digitalnim kanalima.
Da li vaša kompanija digitalno komunicira u pravom skladu s digitalnim vremenom u kojem živimo?
Da li ste digitalnu poslovnu komunikaciju u marketingu i odnosima s javnošću potpuno i dosledno primenili – i interno i eksterno, usklađeno s kompanijskim mogućnostima i potrebama, ali i potrebama i očekivanjima (potencijalnih) klijenata?
Neretko se u Srbiji dešava da čak i velike i tehnološki napredne firme, baš u digitalnoj komunikaciji, ne sprovode osnovna digitalna rešenja, iako nisu ni skupa ni složena za uvođenje u redovno poslovanje.
Digitalni konsalting u oblasti poslovne komunikacije je usluga savetovanja kompanija i institucija kako da primenom digitalnih tehnologija, alata i strategija razviju ili unaprede svoje interne i eksterne digitalne kanale komunikacije i produkciju digitalnog sadržaja, a radi ostvarivanja konkurentske prednosti i poslovnih ciljeva u digitalnom okruženju tržišta i/ili najšire javnosti. Obuhvata poslove savetovanja za aktivnosti marketinga i odnosa s javnošću u digitalnom svetu, kroz objedinjeno sagledavanje svih komunikacionih potreba, s ciljem optimizacije digitalnih komunikacionih procesa i povećavanja njihovog učinka.
Digitalni konsultant u oblasti poslovne komunikacije je profesionalac u oblasti marketinga i odnosa s javnošću, koji ima stručno znanje o digitalnim tehnologijama, praktične veštine i dugogodišnje iskustvo njihove primene u kompanijama i institucijama. On je most između poslovnih ciljeva i digitalnih rešenja. Digitalni konsultant postoji da biste uživali u digitalnom redu, uz ukidanje nedigitalnog haosa.
BLOG PREPORUKA
Konsalting za eksternu komunikaciju s korisnicima preko digitalnih kanala.
Usluge digitalnog konsaltinga za komunikaciju
Kako da vaša kompanija ili institucija koristi digitalne tehnologije za personalizovanu i dvosmernu digitalnu komunikaciju s postojećim i potencijalnim klijentima/korisnicima, za digitalni marketing i odnose s javnošću?
Sledi 10 uobičajenih tačaka u kojima se vidi uloga digitalnog konsaltinga:
Digitalni konsultant za poslovnu komunikaciju
Posao digitalnog konsultanta za poslovnu komunikaciju zahteva multidisciplinarni pristup, širok spektar poslovnih znanja, visok nivo stručnosti i godine iskustva u različitim oblastima. On je stručnjak koji pomaže kompanijama i organizacijama da efikasno koriste digitalne tehnologije kako bi unapredile svoje poslovanje i digitalnu komunikaciju.
Zato digitalni konsultant mora da ima sledeće SPOSOBNOSTI:
- Tehnološko znanje
Razumevanje digitalnih tehnologija, platformi i alata, i njihove primene za efikasnu internu i eksternu digitalnu komunikaciju.
- Komunikacione veštine
Jasna i efikasna komunikacija sa klijentima, posebno sposobnost da se digitalna tehnologija i njena primena objasni na jednostavan i razumljiv način svakome.
- Digitalni marketing
Pored internet marketinga, koji se tiče samo veb-sajtova i društvenih medija (SEO, SMO, SEM, SMM, E-mail marketing, Content marketing, E-trgovina…), podrazumeva stručnost i za druge oblasti digitalnog marketinga (DOOH, IoT, Offline digital…), kao i za izradu i sprovođenje strategija digitalnog marketinga.
- Digitalni odnosi s javnošću
Struktuirano znanje i izuzetna upućenost u digitalne kanale i taktike digitalne komunikacije potrebne za odnose sa eksternim i internim javnostima, naročito u slučajevima krizne komunikacije.
- Data literacy (Podacijska pismenost)
Znanja i veštine potrebne za rad s podacima radi njihovog optimalnog prikuplјanja, analitike podataka, upravlјanja podacima, vizuelizacije podataka, komunikaciju i distribuciju podataka, razumevanje podataka i ispravno korišćenje podataka za donošenje poslovnih i drugih odluka.
- Rešavalac problema
Identifikuje potrebe i probleme, rešava konceptualne probleme i situacije u digitalnom okruženju, koristi digitalne alate da unapređuje procese i proizvode ili usluge kompanije, ide u korak s digitalnom evolucijom.
- Upravljačke sposobnosti
Veštine organizacije i vođenja projekata, uključujući vođenje komunuikacionih timova i upravljanje resursima.
- Poslovna znanja
Poznavanje poslovnih modela i strategija koje omogućavaju prepoznavanje najboljih digitalnih rešenja za specifične potrebe klijenta.
Primer benefita od angažmana digitalnog konsultanta

KAKO DA NARUČIOCA NE BOLI GLAVA OD IZRADE NOVOG KOMPANIJSKOG VEB-SAJTA?
Bez obzira da li pravite potpuno novi veb-sajt ili „samo“ rekonstruišete stari, iskusan digitalni konsultant je čovek koji treba da vas spasi od 9 uobičajenih opasnosti:
- Pogrešnog Projektnog zadatka, jer sveobuhvatno sagledava svrhu veb-sajta i bitne zahteve vezane za koncept, sadržaj, dizajn i programiranje;
- Beskrajnog kašnjenja pri puštanju novog veb-sajta u rad, jer iskustveno ume realno da planira faze njegove izrade;
- Izbora nepouzdanih proizvođača veb-sajta, jer ukazuje na ispraznu slatkorečivost ili amaterski nisku cenu;
- Skrivenih naknadnih troškova izrade veb-sajta, jer to neki proizvođači ne vide ili namerno sakrivaju;
- Problema sa internet identitetom, jer odlično poznaje tematiku internet domena;
- Bezbednosnih propusta na veb-sajtu, jer ima duboko znanje o sajber bezbednosti;
- Kršenja zakona u oblasti e-trgovine i/ili autorskih prava, jer ima i pravno znanje u oblasti digitalne komunikacije;
- Nerazumevanja s proizvođačima veb-sajta, jer uspešno „prevodi“ sa srpskog na „dizajnerski“ i/ili „inženjerski“ jezik;
- Javnog blamiranja nakon puštanja veb-sajta, jer detaljno proverava sve na radnoj lokaciji, pre javnog objavljivanja.
Nakon četvrt veka iskustva u veb-produkciji i sa preko 25 osvojenih priznanja za najveće domaće projekte na internetu, znamo zašto tih 9 potencijalnih problema prete svakom novom veb-sajtu.
Okvirni cenovnik usluga digitalnog konsaltinga
(finalna cena zavisi od obima i složenosti ugovorenih poslova)
Digitalni konsalting: Mesečni paušal
- Ugovorni angažman na minimum 12 meseci, uz obim do 8 radnih dana mesečno u zbiru.
Digitalni konsalting: Projektni angažman
- Definiše se Ugovorom o konsaltingu za konkretan komunikacioni projekat.
Digitalni konsalting: Dnevni angažman
- Jednokratni i povremeni poslovi.
- Simpatično vam je ono što smo već radili za druge.
- Preporučio nas je neko kome verujete.
- Čuli ste da smo specijalizovani baš za ono što vas trenutno muči.
- Želite nove, sveže, originalne ideje.
- Potrebno vam je još informacija da biste se odlučili za nas.
Šta ste odlučili, saznaćemo ako nam pišete.
- Mnogo vas nervira ta agencija s kojom već radite. Baš.
- Ma, OK je ta agencija s kojom radite, ali preeeskupi su…
- OK je ta agencija s kojom radite, ali su površni i ne udubljuju se u vaše probleme…
- Gazda agencije s kojom radite je super (znate se godinama), ali dao je nekim pripravnicima da se bave s vama, jer one iskusne saradnike čuva za skuplje klijente.
- Nikad niste radili sa agencijom, a shvatili ste zašto bi to bilo dobro, te se sad pitate kako da odaberete s kim ćete da sarađujete.
Biće vam lakše ako nam to napišete!
- Konkurenciju nemate, imate monopol na tržištu.
- Nisu vam potrebni novi klijenti.
- Postojeći klijenti će doživotno da vas obožavaju.
- Vašem promotivnom nastupu ne treba osveženje, ostaće zauvek isti.
- Skupljate tuđe ideje naokolo, a onda ih sami realizujete.
Hmmm… ubedite nas da je tako! Pišite nam!