Izrada veb-sajta, optimizacija, promocija, cena

Veb-sajt je vaš sopstveni medij, jedini pod vašom potpunom kontrolom. On je OSNOVNI MEDIJ za kompanijsko onlajn-prisustvo i većina aktivnosti treba da vodi na njega.

Danas će skoro svaki potencijalni klijent, pre ulaska u posao s vašom kompanjom, da pretraži šta o njoj piše na internetu. Poželjno je da među prvim rezultatima pretrage budu i veb-lokacije koje imaju direktne veze s vama – vaš veb-sajt, vaši nalozi na društvenim medijima, vaše objave na tuđim veb-sajtovima, vaš profil firme na Guglu… A sve to je naslonjeno na vaš veb-sajt!

Samo tako ste sigurni da će prikazane informacije da budu tačne i povoljne po vašu kompaniju. Naravno, ako su te informacije ažurne i profesionalno obrađene, a veb-sajt tehnički ispravan.

Postoje dva razloga da vaš profesionalan veb-sajt, kao i ostatak internet prisustva koji ga prati, budu stručno osmišljeni i urađeni, da sve to bude optimizovano i uspešno promovisano:

  • Konkurencija, koja ozbiljno vodi računa o svom internet nastupu, te tako odvlači kod sebe (i vaše) potencijalne klijente (a njih ćemo najpre da istražimo i analiziramo);
  • Nove generacije, koje na osnovu veb-sajta kompanije i njenih stranica na društvenim medijima, odlučuju da li od nje hoće nešto da kupe, da li žele u njoj da rade i da li da je preporuče i nekom drugom (o njima poesbno brinemo pru izradi digitalnih projekata za naše klijente).

IZABERITE VAŠU TRENUTNU SITUACIJU:

Tokom decenija u internet biznisu (od 1997), radili smo složene, obimne i zahtevne veb-sajtove, za velike i značajne domaće kompanije, bitne organizacije i nacionalne institucije, iz najrazličitijih oblasti delatnosti. Pogledajte izbor naših referenci iz veb-produkcije, među kojima su i veb-sajtovi koji su osvojili strukovna priznanja.

VEČITO PITANJE: Kako da naručioca veb-sajta ne boli glava prilikom njegove izrade? Jednostavno – treba da angažuje iskusnog digitalnog konsultanta da ga spasi od 10 opasnosti u tom procesu, koje stalno vrebaju!

Kako da naručioca veb-sajta ne boli glava prilikom njegove izrade?

Izrada profesionalnog veb-sajta i izgradnja celokupnog internet prisustva

Kao i svaki kvalitetan digitalni sadržaj, i veb-sajt treba da zadovolji 10 bitnih osobina: relevantnost, autentičnost, originalnost, razumljivost, sažetost, pravovremenost, dopadljivost, pouzdanost, optimizovanost i prilagodljivost. Pročitajte detaljno o tome na strani Digitalni sadržaji za sve kanale komunikacije.

Četiri osnovna koraka pri izradi bilo kog veb-sajta, pojednostavljeno gledano:

  1. KONCEPT VEB-SAJTA – namena, ciljevi, domen, struktura, teme, CTA, funkcionalnosti…
  2. VEB-SADRŽAJ – tekstovi, foto, video, audio, grafikoni, dokumenti, SEO…
  3. VEB-DIZAJN – UX, UI, wireframe, mockup, implementacija…
  4. VEB-PROGRAMIRANJE – razvoj CMS-a, korekcije, testiranje, puštanje u rad.

Konceptom se bavi digitalni konsultant, a za sadržaj je zadužen pisac veb-sadržaja (web content writer). Dizajn, naravno, radi veb-dizajner, a programiranje web developer. Ovo je ujedno spisak najmanjeg sastava tima za izradu veb-sajta. Zavisno od potreba i složenosti projekta, u tim ulaze i fotograf, videografer, ilustrator… i kreatori drugih potrebnih digitalnih sadržaja.

Najkvalitetnje veb-sajtove imaju kompanije koje su na vreme kreirale Strategiju digitalnog marketinga ili Strategiju digitalne komunikacije. Te strategije, u našoj izvedbi, uvek sadrže i Aneks koji je direktno posvećen veb-sajtu – postojećem (radi unapređivanja) ili potpuno novom. Postojanje strategije garantuje da će potrebna pažnja da bude posvećena i celokupnom internet prisustvu kompanije, a ne samo veb-sajtu.

Uspešne i zapažene veb-sajtove imaju kompanije koje su za autore angažovale digitalne kreatore koji imaju E-E-A-T – skup kriterijuma kojima Gugl meri kvalitet veb-sadržaja.

E-E-A-T: Mera kvaliteta autora i njegovog veb-sadržaja

Optimizacija veb-sajta… ali uz društvene medije

SEO (Search Engine Optimization) je optimizacija za veb-pretraživače kao proces unapređivanja veb-sajta radi prilagođavanja zahtevima veb-pretraživača, sa cilјem da njegove veb-strane budu što bolјe rangirane u rezultatima organske pretrage (one koja nije plaćena).

Sastoji se od:

  • On-page SEO – metode optimizacije veb-sadržaja samog veb-sajta (ključne reči, SEO kopirajting, digitalne slike…);
  • Off-page SEO – metode izvan veb-sajta, to jest na drugim veb-lokacijama, koje veb-pretraživačima pokazuju njegovu bitnost, kroz broj i kvalitet povratnih linkova;
  • Tehnički SEO – metode za unapređivanje korisničkog iskustva (UX) i olakšavanje posla veb-pretraživačima, kroz optimizaciju elemenata veb-sajta koji nisu vezani za sam veb-sadržaj (brzina učitavanja, logična i jasna navigacija, prilagođenost mobilnim uređajima, olakšano indeksiranje…);
  • Lokalni SEO – za kompanije koje imaju prodajne ili uslužne lokacije na više mesta, za koje je bitno lako pronalaženje na Gugl mapama.

Pročitajte blog objavu:
OPTIMIZACIJA SLIKA – detaljan vodič za obradu digitalnih slika za pretraživače i posetioce

Sve to danas ne vredi previše, ako se ne optimizuje i …

SMO (Social Media Optimization) je optimizacija za društvene medije sačinjena od tehnika za uspešniji nastup na njima, a sve to (između ostalog) radi bolje posećenosti veb-sajta.

SMO se provodi na dve lokacije:

  • SMO na veb-sajtu – pored postavljanja linkova ka stranicama kompanije na društvenim medijima, potrebno i da se obezbedi lako delјenje sadržaja s veb-sajta na društvenim medijima posetilaca;
  • SMO na izabranim društvenim medijima – osnovno podešavanje svih parametara i unos svih podataka i informacija na kompanijskim nalozima na društvenim medijima.

BITNO: Za razliku od veb-sajta, društveni mediji nisu u vašem vlasništvu, te nisu ni pod vašom potpunom kontrolom. Dok je veb-sajt sopstveni medij, društveni mediji su deljeni mediji, a ako ih uspešno koristite mogu da postanu i zasluženi mediji. Naravno, uvek mogu da se koriste i kao plaćeni mediji. O svemu ovome čitajte u tekstu Integrisana PESO komunikacija: za sve kanale i medije.

PESO mediji

Promocija veb-sajta – plaćena ili organska?

Da bi potencijalni klijenti saznali za vaš veb-sajt, zavisno od njegove namene i ciljanih posetilaca, radimo potrebne aktivnosti plaćene i/ili organske promocije.

Promocija je stalna aktivnost za uspešan život i vidljivost veb-sajta u džungli interneta.

Pročitajte više na našim blog stranama:

Svaka onlajn-promotivna aktivnost, da bi dala optimalan rezultat, treba da vodi na neku namenski kreiranu odredišnu stranu (landing page) vašeg veb-sajta. Na takvim stranama se uobičajeno i odvija konverzija, kada se posetilac veb-sajta iz potencijalnog klijenta pretvara u pravog klijenta. To se dešava pomoću poziva na akciju (CTA – Call to action), jednostavnije rečeno – da posetilac klikne na neki tekst, dugme ili sliku čime preduzima aktivnost koju želi vlasnik veb-sajta (upit za proizvode/usluge, pretplata na bilten, onlajn-kupovina…).

Da ne zaboravite… jer se to često dešava vlasnicima veb-sajtova

Tužna slika srpskog interneta najbolje (tačnije: najgore) se vidi u moru neažuriranih i neodržavanih veb-sajtova, od kojih su neki postali i lak plen sajber kriminalaca. Zaboravili su ih i oni koji su ih naručili i platili, i oni koji su ih napravili…

Zato su sastavni deo naših ugovora o izradi profesionalnih veb-sajtova obavezno i:

  • Ažuriranje veb-sajta – novi veb-sadržaji, obnova starih, izmene na osnovu veb-analitike…
  • Održavanje veb-sajta – redovno, interventno i dodatno održavanje;
  • Digitalna bezbednost – preventiva protiv sajber pretnji i reagovanje na sajber napade.

Takođe, nakon puštanja veb-sajta u rad, bitno je i sledeće:

  • Obuka zaposlenih – korišćenje CMS-a, priprema i obrada veb-sadržaja, promocija…
  • Digitalni konsalting – angažman digitalnog konsultanta, za povremene konsultacije ili za redovno praćenje, nadzor i reagovanje, kao i gore pomenutu obuku.

Izbor naših najvećih klijenata tokom tri decenije

Radili smo za velike kompanije, nacionalne institucije i bitne organizacije

Osvojili više od 30 strukovnih priznanja za 30 godina

Većina nagrada je za projekte digitalnog sadržaja u oblasti marketinga i PR-a

Okvirne cene profesionalne izrade veb-sajtova

Ne postoje dve iste kompanije, te ne postoje ni dva istovetna veb-sajta.

Cena izrade veb-sajta, pojednostavljeno gledano, zavisi od sledećih elemenata:

  1. Obim veb-sajta – potreban broj veb-strana: od samo jedne do nekoliko hiljada;
  2. Složenost – željena struktura odeljaka veb-sajta, navigacija, više jezika…
  3. Funkcionalnosti – primer: „običan“ veb-sajt ili onlajn-prodavnica;
  4. Sadržaji – primer: korišćenje stock fotografija ili namensko angažovanje fotografa;
  5. Dizajn – gotove teme ili unikatni veb-dizajn;
  6. CMS – korišćenje open source rešenja ili namensko programiranje;
  7. Specifični zahtevi – integracije, nestandardne funkcionalnosti, bezbednost…

Zato možemo da vam damo samo okvirne cene za izradu veb-sajta:

  • OPCIJA 1: Kada mi radimo samo koncept, tekst i konsalting za izradu veb-sajta, a veb-dizajnera i programera angažuje i plaća sam naručilac – od 1500 EUR pa naviše + 20% PDV;
  • OPCIJA 2: Naša kompletna produkcija veb-sajta, što uključuje koncept, sadržaj, dizajn, programiranje, nadzor i testiranje veb-sajta – od 3000 EUR pa naviše + 20% PDV.

Najskuplji veb-sajt koji smo radili koštao je preko 10.000 EUR i imao je hiljade veb-strana, na nekoliko jezika.

BUDITE U TOKU

Pretplatite se na naš besplatan e-bilten.