Revizija veb-sajta, Website audit

Ako vaše veb-sajtove niko (osim autora) nije stručno proverio ILI je veb-sajt odavno napravljen ILI ne donose rezultate – vreme je da se obavi njihova ozbiljna revizija!

Revizija veb-sajta (engleski: Website audit) je sveobuhvatna detaljna provera, analiza i vrednovanje različitih suštinskih aspekata sajta, s ciljem da se utvrdi koliko je funkcionalan, efikasan i usklađen s poslovnim ciljevima vlasnika, kao i sa savremenim standardima onlajn-prisustva.

Te poslove obavlja revizor veb-sajta (engleski: Website auditor), osoba sa značajnim stručnim iskustvom i tehničkim znanjem u oblasti veb-produkcije, analitičkim sposobnostima i komunikacionim veštinama da jasno saopšti nalaze revizije. Za razliku od onlajn i AI alata za reviziju, revizor veb-sajtova je sposoban da pruži sveobuhvatnu reviziju svih potrebnih oblasti i elemenata.

Proces revizije može da obuhvata veliki broj elemenata, zavisno od svrhe postojanja veb-sajta, to jest njegove namene zbog koje je i napravljen. Da li je to informativni sajt, brend sajt proizvoda ili usluge, sajt promotivne kampanje, onlajn-prodavnica, blog platforma, sajt korisničke podrške…?

Revizija predstavlja stručnu osnovu za odluku da li:

  1. (može) da se popravlja postojeći veb-sajt, na osnovu revizije, ILI
  2. (ipak je) potrebna izrada potpuno novog sajta.
Profesionalna izrada novog veb-sajta

Razlozi za reviziju veb-sajta i angažovanje revizora

Ako veb-sajt već duže vreme ne donosi željene poslovne rezultate, ako značajno zaostaje za konkurentskim sajtovima (sadržajno, vizuelno ili tehnički), ako se posetioci sajta stalno žale na iste nedostatke… eto dovoljno crvenih lampica da je revizija hitno potrebna. Naročito ako se uskoro kreće u novu promotivnu onlajn-kampanju!

U današnjem umreženom digitalnom svetu, veb-sajt teško može da pruža rezultate ako nema pristojne prateće društvene medije, ako se e-pošta ne koristi na profesionalan način ili ako postoje problemi na ostalim digitalnim kanalima komunikacije.

Zato veb-sajt nikada ne treba posmatrati izolovano, samog za sebe. Najbolje da sami pogledate šta sve čini današnji digitalni marketing i digitalne odnose s javnošću, i koliko toga je zastupljeno u onlajn-nastupu vaše kompanije / organizacije / institucije.

Revizija se veoma brzo isplati ako se uočeni problemi i nedostaci odmah i potpuno otklone. Ali, uz uslov da je logičko-tehnički svrsishodno i resursno isplativo (ljudi, novac, vreme) popravljati postojeću verziju veb-sajta, bez potrebe da se krene u izradu novog veb-sajta.

NAPOMENA: A možda je vašoj kompaniji najpotrebnija neka od naših digitalnih strategija, u okviru koje biste svakako dobili i reviziju svih digitalnih kanala komunikacije?

IZABERITE VAŠU TRENUTNU SITUACIJU:

Ključne oblasti i elementi za reviziju veb-sajtova

  1. Tehnička revizija veb-sajta

Provera opštih i specifičnih funkcionalnosti, koje neposredno utiču na rad i svrhu postojanja veb-sajta, što ukratko obuhvata sledeće:

  • Struktura i arhitektura veb-sajta;
  • Performanse (vreme učitavanja veb-strana, keširanje…);
  • Hosting i server (brzina odziva, dostupnost, redirekcije…);
  • Bezbednost (SSL/TLS, ažurnost CMS-a i dodataka, ranjive tačke…);
  • Tehnička pristupačnost i kompatibilnost.
  1. SEO revizija veb-sajta

Da li je / Kako je primenjena optimizacija za veb-pretraživače, što neposredno utiče na vidljivost i bolju poziciju u rezultatima pretrage:

  • On-page SEO (kako je optimizovan veb-sadržaj unutar veb-sajta);
  • Off-page SEO (broj i kvalitet povratnih linkova na tuđim veb-lokacijama);
  • Tehnički SEO (olakšavanje posla veb-pretraživačima);
  • Lokalni SEO (pozicioniranje na onlajn-mapama).
  1. Revizija veb-sadržaja

Veb-sadržaj je sve ono zbog čega posetioci dolaze i vraćaju se na veb-sajt, a Gugl ga pretražuje i prikazuje u rezultatima pretrage, što ukratko pokreće sledeća pitanja:

  • Da li se na ispravan način koriste svi potrebni / postojeći oblici veb-sadržaja (tekstualni, vizuelni, zvučni, video i interaktivni)?
  • Da li je veb-sadržaj ažuran, jezički ispravan, prikladan, optimizovan, originalan…?
  • Da li postoje / Kako se koriste obavezne veb-strane?
  • Kakva je struktura sadržaja?
  1. Revizija veb-dizajna

Veb-dizajn objedinjuje sve vizuelne aspekte veb-sajta, a to ukratko obuhvata:

  • Vizuelna konzistentnost, preglednost i estetika (tipografija, boje, stil, grafički standardi…);
  • Responsive design – Prilagođenost za mobilne uređaje;
  • UX – Korisničko iskustvo (lakoća navigacije, pristupačnost i korisnički put do cilja);
  • UI – Korisnički interfejs (tačke interakcije posetioca i veb-sajta);
  • CTA – Pozivi na akciju (jasnoća i pozicioniranje).
  1. Revizija ostalih digitalnih kanala komunikacije

Da li se postojeći / potrebni kanali digitalne komunikacije koriste na optimalan način:

  • E-pošta – sopstveni domen, bezbednosna podešavanja, uređenost poruka…
  • Društveni mediji – optimizacija DM na veb-sajtu, uređenost DM naloga, obim i način objavljivanja na DM…
  • Profili preduzeća na veb-pretraživačima;
  • Specifične veb-lokacije;
  • Aplikacije za trenutne poruke.
  1. Revizija iz ugla digitalnog marketinga

Ukratko, kako veb-sajt utiče na prodaju i prepoznatljivost na internetu:

  • Da li se / Kako se koriste taktike digitalnog marketinga na veb-sajtu (veb-strane proizvoda ili usluga, odredišne strane, blog objave…)?
  • Kakvi su poslovni rezultati onlajn-nastupa?
  • Kakva je opšta ocena kreativnosti onlajn-nastupa?
  • Da li se / Kako se koristi onlajn-oglašavanje?
  • Kakav je onlajn-nastup konkurencije?
  1. Revizija iz ugla digitalnih odnosa s javnošću

Ukratko, kako veb-sajt utiče na kompanijski ugled i uticaj na internetu:

  • Da li se / Kako se koriste taktike digitalnih odnosa s javnošću na veb-sajtu (objave za medije, medijski odeljak, medijski paket…)?
  • Kakva je onlajn-reputacija?
  1. Revizija pravnih elemenata veb-sajta

Da li su implementirani zakonski i drugi zahtevi:

  • Poštovanje GDPR zahteva;
  • Poštovanje opštih propisa za sve delatnosti;
  • Poštovanje specifičnih propisa za pojedine delatnosti.

Izbor naših najvećih klijenata tokom tri decenije

Radili smo za velike kompanije, nacionalne institucije i bitne organizacije

Osvojili više od 30 strukovnih priznanja za 30 godina

Većina nagrada je za projekte digitalnog sadržaja u oblasti marketinga i PR-a

Vrste i cene revizije veb-sajtova i digitalnih kanala komunikacije

Imamo prilagođenu ponudu revizija, za sve vrste naručilaca i njihove potrebe i mogućnosti:


A. Besplatna onlajn-revizija veb-sajta

Ovo je samostalna onlajn-revizija, koju naručilac može i sam da obavi na osnovu liste linkova onlajn-platformi za reviziju, a koju dobija od nas.

U praksi, to se svodi na tehničku reviziju i SEO reviziju, u čemu su roboti bolji od ljudi.

Prijavite se na veb-strani za besplatnu konsultaciju, izaberite opciju „Imamo zastareli / neuspešan veb-sajt“ i u opisu napišite „Lista onlajn-platformi za reviziju“. Dobićete listu linkova za samostalnu onlajn-reviziju, kao i našu procenu da li je logičko-tehnički smisleno i resursno isplativo popravljati postojeću verziju veb-sajta.


B. Osnovna stručna revizija jednog veb-sajta

Obuhvata:

  1. Onlajn-revizija pod A (tenhička revizija i SEO revizija), ali u našem izvođenju i sa našim objašnjenjima nalaza.
  2. Samo tri oblasti revizije, za samo jedan veb-sajt. Odnosi se na elemente koji su vidljivi i posetiocima veb-sajta, bez dodatnih pitanja naručiocu o elementima koji nisu spolja vidljivi. Zato je ova ponuda svedena samo na reviziju veb-sadržaja, reviziju veb-dizajna i reviziju pravnih elemenata veb-sajta.

Cena: 250 EUR + 20% PDV-a.

Rok: 7 radnih dana.


C. Sveobuhvatna revizija svih veb-lokacija i digitalnih kanala komunikacije

Obuhvata sve vrste revizija, za sve veb-sajtove naručioca, uključujući i ostale digitalne kanale komunikacije koji su u vlasništvu naručioca ili su pod njegovom kontrolom.

Finalni proizvod je detaljni izveštaj našeg revizora, s preporukama po prioritetima.

Cena: od 500 EUR pa naviše, + 20% PDV-a.

Rok: 15 radnih dana, ne računajući dana potrebne naručiocu da odgovori na poslate upitnike.

BONUS uz sveobuhvatnu reviziju:

  • Osnovna revizija internet bezbednosti (HTTPS, zaštita od napada, antispam…).

POKLON uz sveobuhvatnu reviziju:


Opšti uslovi za revizije pod B i C:

  • Cena ne obuhvata radove na potrebnim popravkama uočenih nedostataka. Dobićete preporuku ko to treba i može da uradi (neke probleme može i sam naručilac da reši).
  • Revizija je jednokratni posao, to jest cena ne obuhvata dodatne poslove nakon izrade Izveštaja o reviziji. Možete da naknadno ugovorite usluge digitalnog konsaltinga.
  • Dinamika plaćanja: 50% pre početka revizije, ostalih 50% po slanju Izveštaja o reviziji.

Koraci do sveobuhvatne revizije

Pre početka sveobuhvatne revizije (pod C), potrebno je da se uradi sledeće:

  1. Evidencija svih veb-lokacija i digitalnih kanala komunikacije

Revizor veb-sajtova pripremi popis svega što naručilac revizije ima na internetu, u svom vlasništvu ili pod svojom kontrolom. Praktično, to je sve ono što čini njegovo onlajn-prisustvo i što takođe treba da bude deo revizije, kao što su:

  • Veb-sajtovi (na domenima i/ili poddomenima);
  • E-pošta (domeni, podešavanja, upotreba…);
  • Društveni mediji (Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, TikTok…);
  • Profili na veb-pretraživačima (Google profil preduzeća, Bing mesta za posao…);
  • Specifične veb-lokacije (veb-portali, onlajn-zajednice, veb-aplikacije…);
  • Aplikacije za trenutne poruke (Viber, WhatsApp, Telegram…).;
  • Veb-analitika (Google Analytics, Search Console…);.

Ovaj korak je osnovni element za utvrđivanje vrste i obima potrebne revizije za konkretnog naručioca i formiranje ponude za reviziju, s konkretnom cenom.

  1. Upitnici za naručioca

Nakon što naručilac prihvati Ponudu za reviziju, potpiše Ugovor i uplati avans, dobija sledeća dva upitnika:

  1. O kompaniji, njenim klijentima i konkurenciji;
  2. O ciljevima nastupa na internetu (poslovni, promotivni, komunikacioni…):

Tek nakon dobijenih odgovora, može da se pristupi ozbiljnoj sveobuhvatnoj reviziji.


Izveštaj o reviziji

Revizija pod B (osnovna) ili C (sveobuhvatna) se završava izradom stručnog izveštaja, koji kreira naš digitalni konsultant.

Izveštaj sadrži:

  • Pregled primenjene metodologije;
  • Ocena opšteg stanja;
  • Detaljne nalaze revizije;
  • Osnovna objašnjenja o tome šta koji od elemenata znači za veb-sajt;
  • Preporuke šta treba i ko može da ga popravi, optimizuje ili unapredi.

Preporuke po prioritetima:

  1. Koje kritične greške treba da se odmah poprave (hitno);
  2. Šta treba da se optimizuje što pre (srednjoročno);
  3. Koja su moguća opciona poboljšanja (dugoročno).

Do revizije!

BUDITE U TOKU

Pretplatite se na naš besplatan e-bilten.